آبگرم های سرعین ؛ میعادگاهی برای گردشگران در فصل تابستان

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

مجتمع آبدرمانی سرعین ایرانیان

مجتمع سرعین ایرانیان چندین استخر آبگرم، استخر نوجوان و کودک، سونا و جکوزی دارد. امکانات دیگری مثل اتاق ماساژ، سرسره آبی، سیستم رطوبت‌گیر هوا و تصفیه آب، کافی شاپ و رستوران آب تنی بی نظیری را برایتان رقم می‌زند. از خواص درمانی این آبگرم که از یکی معروفترین آبگرم‌های سرعین است، می‌توان به درمان بیماری‌های عضلانی و رماتیسم اشاره کرد.

 

اجاره سوئیت مبله در سرعین

مجتمع آبدرمانی آفتاب سرعین

مجتمع آبگرم آفتاب سرعین بخش‌های مجزایی برای بانوان و آقایان دارد. مجتمع آفتاب استخر کودک، سونا و اتاق ماساژ دارد و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده استقبال از گردشگران است.

 

اجاره روزانه خانه در سرعین

مجتمع آب درمانی سبلان، از بزرگترین آبگرم های سرعین

این مجتمع بزرگترین مجتمع آب درمانی میان آبگرم های سرعین و حتی خاورمیانه است. سبلان به چندین حوضچه‌ی آبگرم انفرادی و عمومی، سونای خشک و بخار و جکوزی مجهز است. در سبلان همیشه تیم پزشکی در دسترس است و به راحتی می‌توانید خدمات پزشکی-درمانی دریافت کنید.

سبلان از هر جهت به استانداردهای بین‌المللی نزدیک است و شما را به یاد اسپاهای طبیعی کشورهای خارجی می‌اندازد. این آبگرم مخصوصاً برای سالمندان و کودکان توصیه می‌شود.

آدرس مجتمع آب درمانی سبلان : استان اردبیل، شهر سرعین، خیایان دانش، روبروی هتل لاله

اجاره آپارتمان مبله در سرعین

آبگرم قره سو (اعصاب سویی)

این آبگرم داری دمای تقریبی ۴۵ درجه سانتی گراد است. آب چشمه آن بی رنگ و بو و حاوی مواد معدنی همچون سولفات، سدیم، پتاسیم و منیزیم است. از خواص درمانی آبگرم قره سو می توان به تسکین دردهای رماتیسمی و عصبی اشاره کرد.

اجاره ویلا در سرعین

مجتمع آب درمانی قهوه سویی

این آبگرم در گذشته به آبگرم قهوه خانه همت و یعقوب شناخته می شد. دمای تقریبی آبگرم قهوه سویی ۴۳ درجه است. آب تیره رنگ این آبگرم دارای کلرور، سدیم، منیزیم، پتاسیم و بیکربنات است. امکانات مختلفی همچون استخر کودکان، سونا و … در آبگرم قهوه سویی وجود دارد. علاوه بر خواصی مانند تسکین بیماری های عضلانی که بیشتر آبگرم های سرعین دارند، این آبگرم برای بیماری چشم نیز مفید است.

اجاره سوئیت مبله در سرعین

آبگرم گاومیش گلی

آبگرم روباز گاو میش گلی، بزرگترین آبگرم سرعین است. آب گاومیش گلی همیشه داغ است (۴۶ درجه‌ی سانتی‌گراد). از خواص درمانی آن می توان به درمان بیماری های رماتیسمی، قلبی و بیماری های عمومی اشاره کرد. بوی ماده معدنی هیدروژن سولفوره در این آبگرم قابل استشمام است.

رفتن به این آبگرم قدیمی حتی در اوج سرمای زمستان هم می‌چسبد. قدیمی‌های سرعین به این آبگرم بیشتر از همه اعتقاد دارند. البته ممکن است از نظر امکانات و تمیزی کلی، گاومیش گلی چندان مناسب نباشد ولی ارزان‌ترین آبگرم سرعین همین گاومیش گلی است. اگر به گاومیش گلی می‌روید در نظر داشته باشید که سر پارک ماشین حسابی به دردسر می‌افتید. حتماً‌ هم به ساعت مردانه و زنانه را در نظر داشته باشید. این آبگرم صح تا عصر زنانه است و عصر تا شب مردانه.

آبگرم ژنرال

آبگرم روباز ژنرال با دو بخش زنانه و مردانه، در مجتمع هتل سپید و در ارتفاع ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. دمای آب این‌ آبگرم ۴۳ درجه سانتی گراد است. آب این آبگرم ترش و اسیدی است و برای تسکین دردهای رماتیسمی و ماهیچه‌ای توصیه می‌شود. آب آبگرم ژنرال حاوی املاحی مثل بیکربنات، سدیم، سولفور، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.

 

آبگرم ژنرال سرعین - آبگرم های سرعین

آبگرم پِهِنلو (ارشاد)

آبگرم پهن لو با حرارت ۴۳ درجه در بین دیگر آبگرم های سرعین، در کم ارتفاع ترین بخش شهر قرار گرفته است. از امکانات آبگرم پهنلو می‌توان به رختکن مسقف، دوش آب و غرفه‌های مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

اجاره سوئیت مبله در سرعین

 آبگرم بش باجیلار

آبگرم بش باجیلار بعد از گاومیش گلی از همه قدیمی‌تر و باسابقه‌تر است. دمای آب این آبگرم به ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. آب آن کدر و دارای بو است و به تسکین دردهای مفصلی و عصبی معروف است.
در زبان آذری بش باجیلار یعنی ۵ خواهر. چون این آبگرم از ۵ چشمه تشکیل شده که عین هم هستند، این چنین نام گرفته.

چشمه آب معدنی ارجستان و باقی چشمه‌های آب معدنی

اگر می خواهید لذت آب تنی میان طبیعت را تجربه کنید، به آبگرم ارجستان بروید. این آبگرم بیرون از سرعین واقع شده و در روستایی به نام ارجستان و در غرب اردبیل قرار دارد. آب این چشمه ۱۵درجه سانتی‌گراد حرارت دارد و گازدار است. به دلیل خواص درمانی از آب این چشمه به صورت خوراکی نیز استفاده می‌شود.

چندین چشمه‌ی دیگر هم مثل ارجستان وجود دارد که در اطراف اردبیل معروفند. روستای کنزق در سمت شرق سرعین است و دو کیلومتر فاصله دارد. طبیعت منحصر به فرد کنزق باعث شده خیلی‌ها اینجا توقف کنند. مخصوصاً که غارهای باستانی‌ این روستا مشهورند.

روستای ترش سویی (یعنی آب ترش) هم چشمه‌ی آب معدنی‌ مشهوری دارد که برای شرب هم استفاده می‌شود.

روستای مردان بولاغی هم چشمه‌ای دارد که آبش بسیار خنک است. قدیمی‌ها آب این چشمه را برای رفع کهیر مناسب می‌دانند.




:: برچسب‌ها: آبگرم های اردبیل , آبگرم های سرعین , ابگرم های معروف سرعین , جاذبه های طبیعی اردبیل , جاذبه های طبیعی ایران , خواص درمانی آبگرم های سرعین , دمای آبگرم های سرعین , مجتمع آب درمانی , مجتمع آب درمانی سبلان , مجتمع آب درمانی سرعین ایرانیان , مجتمع آبدرمانی آفتاب سرعین ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 16 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی