دره دارآباد ؛ کوهپیمایی و تنفسی دلپذیر در گذر از میان دره و کوه

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چگونه به داراباد برویم

دارآباد در شمال شرق تهران واقع شده. پس از هرجای تهران که باشید برای رفتن به دارآباد در ابتدا باید به سمت میدان تجریش و قدس بروید.

آدرس دارآباد : تهران، دارآباد، خیابان دارآباد ، خیابان محبی، کوه دره دارآباد

مسیر دره دارآباد با اتوبوس: با استفاده از خط راه آهن-تجریش اتوبوس های تندرو خود را به تجریش برسانید. پس از پیاده شدن در این ایستگاه سوار اتوبوس های تجریش-دارآباد شوید و در ایستگاه پله پیاده شوید.

مسیر رفتن به داراباد با مترو: در آخرین ایستگاه خط کهریزک-تجریش (ایستگاه تجریش) پیاده شوید. با استفاده از اتوبوس های تجریش-داراباد خود را به ایستگاه پله برسانید. با کمی پیاده روی به ابتدای مسیر دره دارآباد می رسید.

جای پارک: اگر به دارآباد می‌روید حتماً باید طوری برنامه‌ریزی کنید که سر جای پارک به مشکل برنخورید. در اطراف دارآباد جای پارک به اندازه‌ی کافی وحود ندارد. خیلی از گردشگران ماشین‌شان را در خیابان پورابتهاج پارک می‌کنند و بقیه‌ی مسیر را پیاده می‌روند.

 

کوهپیمایی در دره دارآباد

 

 دیدنی های کوه و دره دارآباد

مزیت اصلی دارآباد این است که هم برای علاقه‌مندان به طبیعت و هم برای کوهنوردان حرفه‌ای مسیرهای جداگانه دارد. اگر قصد یک تجربه کوه‌پیمایی عالی را دارید کافی است در مسیر از پیش ساخته شده، قدم بزنید. کوهنوردان حرفه‌ای هم می‌توانند با توجه به تجربه و تجهیزات‌شان در شیب‌های تندتر مسیر را طی کنند.

بنابراین با ورود به مسیر اصلی دارآباد تابلوی راهنمای مسیر را می‌بینید. از اینجا سه مسیر وجود دارد:

۱-  اگر به کوهنوردی علاقه دارید، می توانید مسیر عبور از دره را انتخاب کنید. این مسیر صعب‌العبور است و فقط به درد کوهنوردهای حرفه‌ای می‌خورد.

۲-  در صورتی که فقط قصد تفریح کوتاه دارید و نمی‌خواهید تا انتهای مسیر بروید، مسیر سمت چپ دره را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید پیاده‌روی را در مسیرهای پای‌کوب شروع کنید. در این مسیر سرویس بهداشتی مردانه و زنانه هم قرار دارد و برای یک پیک نیک خانوادگی بسیار مناسب است. اگر با خانواده خود جهت گذراندن تفریح به این منطقه آمده اید، این مسیر می تواند بهترین انتخاب شما باشد.  خوبی این مسیر این است که می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل یا بعد از گردش خانوادگی‌تان سری به موزه دارآباد (موزه حیات وحش) و هیومن پارک هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید: چند دلیل برای رفتن به موزه دارآباد ، کاخی که تبدیل به موزه‌ی حیات وحش شد

 

۳- مسیر سوم از سمت راست دره می‌گذرد. در ابتدای این مسیر باید از شیب تندی بگذرید که گذر از آن شاید برای هر کسی آسان نباشد. در انتهای این مسیر دره دارآباد در انتظار شماست. پس از عبور از این شیب مسیر با شیب بسیار کمتری ادامه خواهد داشت. در اواسط این مسیر می‌توانید در کنار كافه آقا فرامرز قمقمه‌های آبتان را زیر شیر آب‌ آشامیدنی دوباره پر کنید.

 

پیاده روی در دره دارآباد

 

با ادامه دادن مسیر اگر از سربلند غلاک بگذرید به «چشمه‌ی جهان» می‌رسید. وجود این چشمه  در کنار دره می‌تواند فرصت مناسبی برای آب تنی باشد.

 

آبشار دره دارآباد

 

پس از استراحتی در کنار چشمه دره دارآباد بهتر است مسیر دره دارآباد را ادامه دهید تا از بین درختان بید به آبشار دارآباد (آبشار چال مگس یا زنبور عسل) برسید. خیلی‌ها هدف نهایی‌شان از کوه‌پیمایی گرفتن عکس یادگاری در کنار همین آبشار است. مسیر عمومی دارآباد همینجا تمام می‌شود و اگر کوهنورد حرفه‌ای نیستبد توصیه نمی‌کنیم از این جلوتر بروید.

البته کوه‌نوردهای حرفه‌ای می‌توانند مسیر را ادامه بدهند و تا قله دارآباد بروند.

مسیر کوهنوردی کوه دارآباد

برای آشنایی با مسیر کوهنوردی تا قله دارآباد می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید.

نقشه مسیر کوه نوردی دره دارآباد




:: برچسب‌ها: جاذبه های طبیعی تهران دارآباد , کوهنوردی دره دارآباد , کوه داراباد کجاست , کوه دره دارآباد , کوهپیمایی , کوهپیمایی ذر ذارآباد , کوهنوردی , کوهنوردی در داراباد , کوهنوردی در هران ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 16 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی