باغ تالار نیاسر کاشان – توقف‌گاه خوش آب و هوای شاهزاده‌های صفوی

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

عمارت کوشک

این عمارت بسیار زیبا  به عمارت کوشک تالار معروف است. کوشک به عمارتی گفته می‌شود که در وسط باغ‌ها ساخته می‌شود (در مستعطیل طلایی قاعده باغ).

در گذشته مردم آبادی شب‌هنگام مشعل می‌افروختند و با آتش شهر را چراغانی می‌کردند. این کار را می‌کردند تا حاکم شهر و همراهانش بتوانند از فراز عمارت منظره را ببینند و لذت ببرند.

آب چشمه اسکندریه در باغ تالار نیاسر روان است و پس از گذشتن از باغ به آبشار منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نیاسر – یک راهنمای مختصر برای خوش‌‌ آب‌و‌هواترین ناحیه‌ی کاشان

 

عمارت کوشک باغ تالار نیاسر کاشان

تاریخچه

ساختمان فعلی کوشک از جمله بناهای باقی مانده از عمارت باغ تالار است. قدمت این بنا به دوران صفویه و در زمان شاه سلطان حسین صفوی، آخرین پادشاه آن دوران بر می‌گردد. حتماً در کتاب‌های تاریخ خوانده‌اید که سلطان حسین از مهاجمان افعانستانی شکست خورد و اصفهان را از دست داد.

در گذشته خاندان سلطنتی صفوی هنگام مسافرت به کاشان، گهگاه برای تفریح به باغ تالار نیاسر می‌رفتند. در همه‌ی این سال‌ها همچنان این کوشک محل اطراق پادشاهان و بزرگان ایام بوده است.

در سال ۱۳۷۷ هجری شمسی، شهرداری نیاسر مجموعه باغ تالار نیاسر و عمارت کوشک را از نوادگان صبای کاشانی خاندان ضرابی، خریداری کرد. شهرداری نیاسر هم این مجموعه را بعد از بازسازی کامل در تاریخ ۱۳۸۱/۳/۲۵ به شماره ثبت ۵۸۹۳ در آثار ملی ثبت کرد.

در این چندسال عمارت کوشک تقریباً به صورت کلی بازسازی شده. البته یک جای دست نخورده از آن به عنوان سند هویت تاریخی‌اش باقی مانده است. قسمت دست نخورده این بنا به سنگ‌های زیر ستون چوبی مربوط می‌شود. ۴ تا از این سنگ‌ها در اطراف حوض وسط ساختمان و ۲ تا در جلوی ایوان وجود دارد.

عمارت شاه نشین کوشک باغ تالار نیاسر

 

معماری کوشک نیاسر

از ویژگی های این عمارت بکار بردن ۸ ضلعی‌ها در معماری ساختمان به سبک صفوی است. اگر به کوشک سر زدید حتماً دنبال اشکال هشت‌ضعلی بگردید.

عمارت به شکل قرینه ساخته شده است. به قسمت راست آن شاه‌نشین و قسمت چپ آن وزیرنشین می‌گویند. این شیوه معماری و دالان‌های موجود در زیر آن باعث می‌شه که هوای داخل عمارت خنک‌تر از بیرون آن باشد.




:: برچسب‌ها: اقامت در نیاسر , باغ تاریخی , باغ تالار , باغ تالار نیاسر , باغ تالار نیاسر کاشان , بزرگترین پارک نیاسر , تنها عمارت تاریخی باقی مانده دوره ساسانی , چشمه اسکندریه , دانستنی هایی از باغ تالار نیاسر , عمارت کوشک , عمارت کوشک نیاسر ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 16 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی