موزه زمان ، دنیای ساعت‌های قدیمی (و صبحانه در کافه ریبار)

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

برای رفتن به موزه‌ زمان باید خیابان ولی‌عصر را تا نزدیکی‌های میدان تجریش بروید بالا و در سه راه زعفرانیه به سمت خیابان فلاحی بپیچید.

آدرس موزه زمان : استان تهران، شهر تهران، خیابان ولیعصر، نبش چهار راه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

بیشتر بخوانید: باغ موزه هنر ایرانی ؛ سفری به آثار تاریخی ایران در چند ساعت

 

ساعت چوبی موزه زمان

اطلاعات بازدید از موزه تماشاگه زمان

روزهای بازدید موزه زمان : تمامی روزهای هفته به جز ایام سوگواری.

ساعت کاری موزه زمان : صبح ها ۰۹:۳۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۴:۰۰ تا ۲۱:۳۰ (جمعه ها ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰ عصر)

قیمت بلیط موزه زمان : بازدیدکنندگان داخلی ۴٫۰۰۰ تومان و بازدیدکنندگان خارجی ۳۰٫۰۰۰ تومان

شماره تماس: ۲۲۴۱۷۳۳۶-۰۲۱

ساعت موزه زمان

 

معماری موزه زمان

این باغ-موزه به ساختمان خداداد هم معروف است. یک ساختمان دو طبقه که در باغی به مساحت ۵ هکتار قرار دارد.  قدمت این باغ به دوران قاجار بر می‌گردد و در ابتدا متعلق به عبدالله خان منصور بوده.

در سال ۱۳۴۶ حسین خداداد تاجر ثروتمند دوران پهلوی این باغ را خریداری کرد.  خداداد از راه واردات باسکول صنعتی و کارخانجات ریسندگی ثروتمند شده بود ولی علاقه زیادی به هنر داشت. به همین خاطر تصمیم گرفت که این باغ را بازسازی کند.

مرمت ساختمان ۲ سال طول کشید. تیرهای چوبی با تیرهای آهنی جایگزین شدند و گچ‌بری‌های زیبایی در سرتاسر ساختمان اضافه شدند.  گچبری و تزئینات داخلی این عمارت هم دوازده سال طول کشید. در ساخت این بنا معماران و هنرمندان مشهور آن زمان شرکت داشتند. تزیینات داخلی ساختمان ترکیبی از معماری ایرانی و فرنگی است. در نمای بیرونی هم معماری قاجاری و ایرانی به چشم می‌آید.

در حال حاضر هم که این ساختمان هشتادساله محلی برای نگهداری ساعت های متفاوت و تماشایی شده.

بیشتر بخوانید: ۵ پیشنهاد ویژه برای تهرانگردی حرفه‌ای

 

نمای داخلی موزه زمان

 

بخش‌های مختلف موزه زمان

محوطه باغ: در بازدید از این موزه می‌توانید از ساعت های آفتابی، شنی و سوختی که در محوطه سبز باغ قرار دارد دیدن کنید. از این باغ به خوبی نگه‌داری شده و حتماً وقت‌گذرانی در آن برایتان لذت‌بخش خواهد بود. این باغ موزه‌ و دیدنی‌هایش جان می‌دهد برای عکاسی و اینستاگرام‌بازی اگر اهلش هستید.

 

ساعت باغ موزه زمان

طبقه اول موزه زمان: در طبقه اول ساختمان، انواع ساعت های دیواری، کوکی و ایستاده به نمایش درآمده است. قدمت برخی از این ساعت ها به قرن ۱۸ و دوران لوئی چهاردهم می رسد. بعضی ساعت‌ها هم مربوط به قرن نوزدهم و بیستم هستند. ساعت آفتابی ناصرالدین شاه هم در این موزه به نمایش گذاشته شده.

شما در این موزه با ساعت های قدیمی ایرانی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوییس، انگلیس و آلمان آشنا می‌شوید. آثاری از جمله ساعت شیفت نگهبانی، ساعت کشتی و همچنین ساعت‌های مچی در انواع دستبندی و دو زمانه را می‌بینید،  ابزارهای تعمیر ساعت هم از بخش‌های جذاب موزه هستند. در بخشی از موزه نیز با ابزار و اسناد گاه‌شماری و تقویم‌های ایرانی آشنا می‌شوید.

در بازدید از این موزه می‌توانید سیر تکامل ساعت و نقشش در زندگی انسان‌ها را احساس کنید. البته خیلی‌ها خود ساعت را جدا از کاربردش فقط به خاطر زیبایی دوست دارند. ساعت یکی از مهم‌ترین وسایل دکوری و لوازم تزئینی بوده و هست.

در موزه زمان آثار هنری‌ای که با ساعت درست شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

ساعت های موزه زمان

 

طبقه دوم موزه زمان: در این طبقه از باغ موزه زمان، ساعت های مچی، زنگی و تقویم های دائمی به نمایش درآمده است. همچنین می‌توانید ساعت تعداد زیادی از افراد مشهور، مثل پروفسور حسابی و داود رشیدی را در این موزه ببینید.

در طبقه‌ی دوم می‌توانید از نزدیک اسطرلاب‌های قدیمی ایرانی را هم ببینید. اسطرلاب‌‌های زیبا و اسرارآمیزی که در گذشته برای جادو و طالع‌بینی و نجوم کاربرد داشتند.

البته شاید به نظرتان خیلی ربطی هم نداشته باشد ولی در طبقه‌ی دوم موزه تعدادی فسیل و سکه‌ی قدیمی هم هست.

ساعت افراد برجسته در موزه زمان

 

اتاق اصفهانی ها: در موزه زمان اتاقی به نام اتاق اصفهانی ها وجود دارد. گچبری این اتاق با تقلید از اتاق موسیقی عالی قاپو، توسط سه هنرمند اصفهانی انجام شده است.

 

اتاق اصفهانی ها موزه زمان

 

کافه ریبار و رستوران موزه تماشاگه زمان : کافه ریبار در محوطه‌ی موزه زمان قرار دارد. این کافه در منطقه‌ی زعفرانیه خیلی طرفدار دارد و ممکن است مجبور باشید از قبل میز رزرو کنید.

صبحانه‌های کافه ریبار مشهور است. در کل تهران کمتر جایی پیدا می‌کنید که صبحانه‌ی منو باز به کیفیت ریبار داشته باشد. از نظر قیمتی هر نفر صبحانه ۹۰ هزارتومن می‌شود ولی در عوض هر چه بخواهید هست. در نظر داشته باشید. برای هر وعده هم دو ساعت تایم استفاده از بوفه دارید. اگر جمعه صبح در ریبار میز رزرو کنید، هم می‌توانید یک دل سیر صبحانه بخورید هم از فضای باغ‌موزه لذت ببرید.

رستوران موزه زمان کافه ریبار




:: برچسب‌ها: آدرس موزه زمان زعفرانیه , رستوران موزه زمان , روزهای بازدید از موزه زمان , ساعت بازدید از موزه زمان , ساعت کاری موزه زمان , قیمت بلیط ورودی موزه زمان , معماری موزه زمان , موزه تماشاگه زمان , موزه زمان , موزه زمان در زعفرانیه ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 16 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی