جنگل دالخانی رامسر – از دالان بهشت چیزی شنیده‌اید؟

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ملاقات با جنگل دالخانی؛ ورود به دالان بهشت

دالان بهشت جنگل دالخانی

 

دالخانی جنگلی تمیز و بکری حساب می‌شود. این تمیزی بی‌علت نیست. وقتی که می‌خواهید وارد جنگل شوید، به شما کیسه زباله می‌دهند تا طبیعت پاک باقی بماند. یک راهکار ساده که کاش در جاهای دیگر هم اجرا می‌شد.

خیلی سریع به مسیر رویایی جنگل دالخانی می‌رسید. چند دقیقه که در جاده بروید، می‌فهمید چرا دالخانی به دالان بهشت مشهور شده.

هوای این منطقه همیشه بهشتی و خنک است، درختان سایه‌هایی خنک درست کرده‌اند، مه همه جا را فرا گرفته و منظره‌هایی رویایی شکل داده. . اگر عاشق میوه‌های جنگلی هستید، حتماً خوب این حوالی را پرسه بزنید.

مسیر جنگل دالخانی را که جلوتر می‌روید، حواستان به دریاچه هم باشد. در سه راهی روستای شُستا، وارد جاده انحرافی بشوید تا به سد میجران برسید. جنگل و دریاچه در اینجا به هم می‌رسند. اینجا می‌توانید بنشینید و از منظره درختان کنار آب لذت ببرید.

در مسیر جنگل، عطر برنج شمالی و غذاهای محلی، ممکن است هوش از سرتان ببرد. اگر گرسنه‌ شدید، نگران نباشید. این حوالی رستوران قزل پارک معروف است.  با غذاهای شمالی و ماهی کبابی که انتظارتان را می‌کشد.

حدودا ۵۰ دقیقه که در مسیر جنگل دالخانی پیش رفتید، جلوه‌ای دیگر از بهشت نمایان می‌شود. ییلاق‌های جادویی رامسر که در ۲۳ کیلومتری دالان بهشت هستند.

گرسماسر؛ وقتی آسمان و زمین به هم می‌رسند

ییلاق گرسماسر

فاصله رامسر تا گرسماسر، ۶۰ کیلومتر است. جاده پیچ در پیچی پیش روی شماست. حدودا ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد تا خودتان را از رامسر به گرسماسر برسانید.

گرسماسر ۲۰۰۰ متر نسبت به دریا ارتفاع دارد. پس زمستان‌هایش سرد و تابستان‌هایش معتدل هستند. در اطراف روستا بقایایی از یک قلعه دیده به چشم می‌خورد. قلعه‌ای تاریخی که نام گرسماسر از آن گرفته شده.

قلعه گرزمانسر، مکانی تاریخی‌ است که ظاهراً بیش‌تر از هزار سال قدمت دارد. گرزمان معنی آسمان می‌دهد. اگر در نقطه‌ای که قلعه قرار گرفته بایستید، دریا و جنگل دالخانی زیر پایتان خواهد بود. دریایی که کیلومترها با شما فاصله دارد، اکنون در تسلط کامل شماست. گرسماسر را به غذاهای محلی، چشمه‌های فریبنده و صنایع دستی می‌شناسیم.

روستای اکراسر، آرام و خوش آب و هوا

۱۶ کیلومتر که از گرسماسر فاصله بگیرید، به روستای اکراسر می‌رسید.

در اکراسر باد زیاد می‌وزد و زمین‌هایش نیز مناسب رشد گیاهان نیستند. پس نباید انتظار دیدن جنگل های انبوه و درختان پرشمار را داشته باشید. اکراسر در زبان اوستایی معنی بایر و کشت نشده می‌دهد.

آب و هوای روستا بسیار عالی و پاک است. می‌توانید در تابستان چند روزی را در اکسراسر بگذرانید و حسابی خلوت کنید.

دشت گل گاوزبان در جنت رودبار

جنت رودبار گل گاوزبون

 

از جنگل دالخانی تا جنت رودبار، ۴۵ دقیقه راه است. در مسیر جنوب غربی رامسر، ۶۰ کیلومتر راه را طی کنید تا به روستای جنت رودبار برسید. آبشارهای زیادی مثل آبشار آزارک و ریش بزار، روستا را بسیار زیبا کرده‌اند.

جنت رودبار به مرکز گل گاوزبان ایران شهرت یافته. سالانه ۴۰ تن گل گاوزبان در روستا تولید می‌شود. جشنواره‌ای نیز به همین نام در جنت رودبار برگزار می‌گردد. کمی اطراف روستا بگردید، مرتع لپاسر را نیز پیدا می‌کنید.

گل‌های زرد رنگ و آبگیرهای زیاد، لپاسر را رویایی جلوه می‌دهند. راه‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. لپاسر در دهستان گلیجان است. اول خود را به نمکدره برسانید. تا این روستا ۲۰ دقیقه بیشتر راه نیست. سپس پیاده مسیر را ادامه دهید تا به دشت های زرد لپاسر برسید.




:: برچسب‌ها: جنگل دالخانی , آدرس جنگل دالخانی , جنگل دالخانی رامسر , جنگل های اطراف رامسر , جنگل های بکر شمال , جنگل های رامسر , جنگل های مازندران رامسر ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : شنبه 26 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی